lördag 7 november 2009

Ändrad bloggbeskrivning

Jag har nu ändrat bloggbeskrivningen på denna blogg:

från:

"En jurists syn på egoism, narcissism, psykopati och psykopater; kopplingen juridik- psykopati; Hur man psykiskt påverkas av en psykopat; "tankesätt" hos ett offer; "tankesätt" hos en vardagspsykopat; hur omgivningen påverkas av en psykopat".

till:

"En jurists syn på vikten av någon sorts etik- och moral, värderingar, egoism i ljuset av psykopati; "sunt förnuft"; juridiska frågor, "rätt och fel", hur den enskilde och omgivningen påverkas av psykopati."

I och med denna ändring har bloggens innehåll förpackats på ett annat sätt -ett mer trovärdigt sätt eftersom "egoism i ljuset av psykopati" låter bättre. Egoism är lättare att ta till sig än psykopati. Att använda ordet psykopati istället för att säga psykopater är trovärdigare eftersom psykopati "känns" mer avlägset. Det är ingen som utpekas, närmare ett tillstånd som kanske skulle kunna vara intressant att veta mer om. Att skriva psykopater eller "normaliserade" psykopater blir så utpekande på något sätt - att det verkligen finns individer som skulle kunna "lida" av psykopati. På detta sätt följer jag endast mitt egna råd i inläggen tankesätt del 7 och 8 från 21 september 2009. Om du inte läst dessa inlägg - läs dessa inlägg.

Innehållet kommer naturligtvis inte förändras på något sätt eftersom det jag skriver om är det jag skriver om.

Men vad är det jag skriver om - det är väl inte bara psykopati? Nej, det denna blogg handlar om är egoism generellt och egoism i sin yttersta form och inget annat.

Manoredo